
TechMakers – de kans om technologie te ontdekken
Het TechMakers-programma van het Erasmus is een kans voor mavo- en mavo/havo-leerlingen in de brugklas om technologie op een innovatieve en praktijkgerichte manier te ontdekken.
Hoe geef je vorm, organiseer je en verduurzaam je technologieonderwijs voor elk kind en jongere, binnen en buiten de school(tijd)? De inzichten uit onderzoek, tools en handvatten én voorbeelden uit de praktijk in de kennisbank kunnen je hierbij helpen.
Vind relevante kennis op basis van de verschillende filters. Of laat je verrassen!
Het TechMakers-programma van het Erasmus is een kans voor mavo- en mavo/havo-leerlingen in de brugklas om technologie op een innovatieve en praktijkgerichte manier te ontdekken.
In deze studie zijn de onderzoekers op zoek naar onderwijsaanpakken die langs een affectieve route bij kunnen dragen aan de kwaliteit van het bètaonderwijs, zowel waar het gaat om de kwaliteit van het leerproces als om keuzegedrag.
Kennisrotonde heeft onderzoek gedaan naar de criteria voor een effectieve samenwerking tussen scholen en educatieve partners.
Digitale toolbox met innovatieve onderzoeksinstrumenten om gegevens te verzamelen van burgers die actief deelnemen aan wetenschaps-gerelateerde activiteiten.
In deze whitepaper van Jet-Net lees je hoe je de samenwerking met leerlingen en ouders rondom techniekoriëntatie op een efficiënte manier aanpakt.
De auteurs van dit wetenschappelijk onderzoek tonen in een grootschalig veldexperiment aan dat een korte blootstelling aan vrouwelijke rolmodellen werkzaam in wetenschappelijke vakgebieden de percepties en keuzes van middelbare scholieren voor een universitaire studie beïnvloedt.
Het AR STEM Model Program biedt scholen een manier om ervoor te zorgen dat alle studenten in Arkansas klaar zijn om te voldoen aan de eisen van de hedendaagse arbeidsmarkt.
Waardevol bij de ondersteuning van de ontwikkeling van PPS'en.
Al jarenlang zijn er genderverschillen in schoolprestaties: meisjes scoren beter in lezen, terwijl jongens licht beter presteren in wiskunde. Deze studie onderzoekt of genderrolhoudingen (GRAs) van leerlingen bijdragen aan deze verschillen.