Framing in Techniekpromotie: Taal en Impact
Ontdek hoe framing de perceptie van techniek beïnvloedt. Sarah Gagestein onthult met haar onderzoek hoe strategische taalgebruik techniekpromotie effectiever maakt en jongeren aanspreekt.
Hoe geef je vorm, organiseer je en verduurzaam je technologieonderwijs voor elk kind en jongere, binnen en buiten de school(tijd)? De inzichten uit onderzoek, tools en handvatten én voorbeelden uit de praktijk in de kennisbank kunnen je hierbij helpen.
Vind relevante kennis op basis van de verschillende filters. Of laat je verrassen!
Ontdek hoe framing de perceptie van techniek beïnvloedt. Sarah Gagestein onthult met haar onderzoek hoe strategische taalgebruik techniekpromotie effectiever maakt en jongeren aanspreekt.
Via het lesprogramma FIX Maakonderwijs introduceren Cultuurhuis Heemskerk, Centrum voor de Kunsten Beverwijk in samenwerking met Techport het maakonderwijs voor basisscholen in de IJmond regio.
‘Exact wat je zoekt’ is een online platform gericht op jongeren om de opleidingen en het werkveld in bèta en techniek zichtbaar te maken.
STEAM Limburg brengt wetenschap en technologie (W&T) naar context van het basisonderwijs.
GoDare is een stichting die wordt aangedreven door twee hi-tech bedrijven. De organisatie stimuleert jongeren én tech-professionals om te werken met technologie.
In het rapport van de UWV kom je meer te weten over het lerarentekorten in het primair (PO), voortgezet (VO) en middelbaar beroepsonderwijs (MBO).
Binnen Co-Teach Informatica werken docenten en externe professionals, zoals ICT-specialisten, samen in de klas. Hierdoor krijgen leerlingen hoogwaardige lessen en actuele praktijkkennis.
In hun artikel richten zich Kathleen Traphagen en Saskia Traill (2015) op de voordelen van buitenschoolse leerecosystemen voor bètatechnisch onderwijs.
Het anders organiseren van het onderwijs is actueel vanwege het lerarentekort. Door samenwerking met externe, vakbekwame professionals kunnen leraren meer tijd besteden aan hun vak.