
Kennisbank
Hoe geef je vorm, organiseer je en verduurzaam je technologieonderwijs voor elk kind en jongere, binnen en buiten de school(tijd)? De inzichten uit onderzoek, tools en handvatten én voorbeelden uit de praktijk in de kennisbank kunnen je hierbij helpen.

Ontdek nuttige kennis
Vind relevante kennis op basis van de verschillende filters. Of laat je verrassen!


Doorloopjes – evidence-informed aan de slag
Doorloopjes bieden evidence-based stappen om onderwijs te verbeteren. Flexibel, contextvrij en ideaal voor samenwerking tussen leraren.

Effectieve regionale samenwerking
De Radboud Universiteit heeft binnen het sociaal domein onderzoek gedaan naar de vraag wat de effectiviteit van regionale samenwerking verklaart.

3C4Life – docentenplatform voor professionele groei
3C4Life ontwikkelde een geheel digitaal STEM-docentenplatform, teach4life, met een innovatief concept voor professionele groei.

1h4teachers
Webinarreeks, speciaal ontwikkeld voor STEM-docenten.

Jouw Techniekwijzer – enthousiasme voor techniek wekken in Midden-Brabant.
De Techniekwijzer in Midden-Brabant opent de deuren naar een wereld vol technische mogelijkheden en biedt waardevolle ondersteuning voor leerlingen, leraren en ondernemers.

Techniek Talent Gouda – de sleutel naar de toekomst
Het Techniekpunt en de Techniekwerkplaats vormen de kern van Techniek Talent Gouda. Beide initiatieven brengen techniek en technologie op een toegankelijke, inspirerende manier dichter bij kinderen en jongeren, met als doel hen te laten ontdekken hoe leuk en veelzijdig techniek kan zijn.

Does My Professor Think My Ability Can Change?
Uit vier studies blijkt dat studenten in STEM (wetenschap, technologie, techniek en wiskunde) sterk worden beïnvloed door de waargenomen mindset van hun docenten over intelligentie.

Project Implicit – stereotiepe associaties en gedrag begrijpen en aanpakken
Project Implicit onderzoekt onbewuste attitudes en overtuigingen met de Implicit Association Test (IAT). Het helpt mensen inzicht te krijgen in impliciete vooroordelen die ze niet willen of kunnen erkennen. Dit bevordert bewustwording van onbewuste denkpatronen en draagt bij aan het begrijpen en aanpakken van stereotiepe associaties en gedrag.