
Assessing the Impacts of STEM Learning Ecosystems
In hun artikel richten zich Kathleen Traphagen en Saskia Traill (2015) op de voordelen van buitenschoolse leerecosystemen voor bètatechnisch onderwijs.
Hoe geef je vorm, organiseer je en verduurzaam je technologieonderwijs voor elk kind en jongere, binnen en buiten de school(tijd)? De inzichten uit onderzoek, tools en handvatten én voorbeelden uit de praktijk in de kennisbank kunnen je hierbij helpen.
Vind relevante kennis op basis van de verschillende filters. Of laat je verrassen!
In hun artikel richten zich Kathleen Traphagen en Saskia Traill (2015) op de voordelen van buitenschoolse leerecosystemen voor bètatechnisch onderwijs.
Tijdens het Bèta Tournament stellen leerlingen uit het 4e jaar vmbo-t elkaar op de proef. In teams van drie gaan zij aan de slag met een praktijkopdracht waarin de bètavakken biologie, natuurkunde en scheikunde centraal staan.
Een praktijkvoorbeeld van Pabo NHL Stenden in Emmen over technologieonderwijs in de lerarenopleiding.
Wetenschapsknooppunten verbinden basisscholen met wetenschappers en bieden lesmaterialen, projecten en workshops. Zo stimuleren ze nieuwsgierigheid en onderzoekend leren bij kinderen.
De missie van de Regionale VO-HO netwerken is om de aansluiting tussen het voortgezet onderwijs en hoger onderwijs te verbeteren en de professionalisering van onderwijsprofessionals te stimuleren.
TechYourFuture biedt leerkrachten in het funderend onderwijs ondersteuning bij het integreren van Wetenschap & Technologie in hun lessen.
Nederland kent verspreid over het land organisaties die een bijdrage leveren aan natuur- en milieueducatie. Voor basisscholen en voortgezet onderwijs, en ook voor buitenschoolse opvang en volwassenen.
Tinkering is een innovatieve methode en werkvorm die spelenderwijs de creativiteit en het probleemoplossend vermogen van kinderen aanspreekt. Ze gaan aan de slag met hun eigen idee of interesse, wat bijdraagt aan de ontwikkeling van hun identiteit. Het doel van Tink@school is om leerkrachten op een innovatieve en creatieve manier met duurzaamheid aan de slag te laten gaan in de klas.
Gottfredson's “Theory of Circumscription, Compromise, and Self-Creation” biedt een framework voor het begrijpen van hoe mensen hun beroepskeuzes maken.