Assessing the Impacts of STEM Learning Ecosystems

In hun artikel richten zich Kathleen Traphagen en Saskia Traill (2015) op de voordelen van buitenschoolse leerecosystemen voor bètatechnisch onderwijs.

Het artikel van Kathleen Traphagen en Saskia Traill (2015) richt zich op de voordelen van samenwerkingen tussen verschillende organisaties voor het bevorderen van bètatechnisch onderwijs. Deze ecosystemen brengen diverse partijen samen, zoals onderwijzers, beleidsmakers, bedrijven en gezinnen, om een leeromgeving te creëren voor alle jongeren.

Samenvatting

Het artikel “Assessing the Impacts of STEM Learning Ecosystems” van Kathleen Traphagen en Saskia Traill (2015) richt zich op de voordelen van samenwerkingen tussen verschillende organisaties voor het bevorderen van bètatechnisch onderwijs. Deze ecosystemen brengen diverse partijen samen, zoals onderwijzers, beleidsmakers, bedrijven en gezinnen, om een leeromgeving te creëren voor alle jongeren. Het rapport toont aan hoe deze partnerschappen de leerresultaten van jongeren verbeteren.

Het onderzoek benadrukt ook de noodzaak van samenwerking tussen formeel en informeel onderwijs, naschoolse programma’s en bedrijven om inclusieve ecosystemen te bevorderen.

Bronvermelding

Links en downloads

Ook interessant

Reactie, vraag of suggestie?

Denk mee, doe mee en deel met ons!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Wil je graag onze nieuwsbrief ontvangen?