Co-Teach - Informatica aanbieden zonder vakdocent
Binnen Co-Teach Informatica werken docenten en externe professionals, zoals ICT-specialisten, samen in de klas. Hierdoor krijgen leerlingen hoogwaardige lessen en actuele praktijkkennis.
Schaeffer et al. onderzoeken de invloed van wiskundeangst bij basisschoolleraren op de leeropbrengst bij hun leerlingen.
Schaeffer et al. onderzoeken de invloed van wiskundeangst bij basisschoolleraren op de leeropbrengst bij hun leerlingen. De resultaten van dit onderzoek zijn in 2022 gepubliceerd.
Docenten zijn echter ook rolmodellen voor de leerlingen; zij kunnen leerlingen helpen bij het opbouwen van zelfvertrouwen in technologie, zeker wanneer meiden minder zelfvertrouwen hebben in zichzelf als het gaat om exacte vakken. Docenten kunnen echter ook hun eigen wiskundeangst doorgeven aan leerlingen. Dat betekent dat je als school moet investeren in het opbouwen van het zelfvertrouwen van docenten als het gaat om technologie.