Wiskundeangst en leeropbrengsten – een onderzoek

Schaeffer et al. onderzoeken de invloed van wiskundeangst bij basisschoolleraren op de leeropbrengst bij hun leerlingen.

Schaeffer et al. onderzoeken de invloed van wiskundeangst bij basisschoolleraren op de leeropbrengst bij hun leerlingen. De resultaten van dit onderzoek zijn in 2022 gepubliceerd.

Samenvatting

Docenten zijn echter ook rolmodellen voor de leerlingen; zij kunnen leerlingen helpen bij het opbouwen van zelfvertrouwen in technologie, zeker wanneer meiden minder zelfvertrouwen hebben in zichzelf als het gaat om exacte vakken. Docenten kunnen echter ook hun eigen wiskundeangst doorgeven aan leerlingen. Dat betekent dat je als school moet investeren in het opbouwen van het zelfvertrouwen van docenten als het gaat om technologie.

Bronvermelding

Links en Downloads

 

Ook interessant

Reactie, vraag of suggestie?

Denk mee, doe mee en deel met ons!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Wil je graag onze nieuwsbrief ontvangen?