![](https://techkwadraat.nl/app/uploads/fly-images/2048/RS_Traill_Traphagen_2015-1-600x400-c.jpg)
Assessing the Impacts of STEM Learning Ecosystems
In hun artikel richten zich Kathleen Traphagen en Saskia Traill (2015) op de voordelen van buitenschoolse leerecosystemen voor bètatechnisch onderwijs.
Het STEM Learning Ecosystems Initiative bevordert wereldwijd samenwerking tussen scholen, bedrijven, gemeenschappen en gezinnen om STEM-onderwijs inclusiever en toegankelijker te maken. Met meer dan 100 ecosystemen stimuleert het innovatieve leeromgevingen, deelt het middelen en verbetert het kansen voor ondervertegenwoordigde groepen in STEM-carrières.
Het STEM Learning Ecosystems Initiative is een wereldwijd netwerk dat samenwerking stimuleert om de toegang tot en de kwaliteit van STEM-onderwijs (wetenschap, technologie, engineering en wiskunde) te verbeteren. Het brengt scholen, bedrijven, gemeenschapsorganisaties, overheden en gezinnen samen om krachtige partnerschappen te creëren. Deze ecosystemen richten zich op het ontwikkelen van innovatieve oplossingen, het delen van middelen en het creëren van eerlijke kansen voor leerlingen, met speciale aandacht voor ondervertegenwoordigde groepen in STEM-carrières.
Met meer dan 100 ecosystemen wereldwijd ondersteunt het initiatief lokale en regionale inspanningen om sterke STEM-leeromgevingen te bouwen, leerpaden op elkaar af te stemmen en STEM-onderwijs toegankelijker en inclusiever te maken. Het benadrukt gemeenschapsgerichte samenwerking en duurzame oplossingen die zowel onderwijs als de arbeidsmarkt versterken.