AI-lab
Begin juni dachten we met een enthousiast en divers gezelschap van onderwijs en AI-frisdenkers na over de rol van ๐๐ ๐ถ๐ป ๐ต๐ฒ๐ ๐ผ๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐๐ถ๐ท๐.
Arida Bandringa – onderwijsinnovator en educatief ontwerper op het snijvlak van kunst, wetenschap, technologie en kritisch burgerschap heeft 20 jaar ervaring als docent beeldende vorming en CKV, en zet die kennis nu in bij CASE (Centre for Arts&Sciences Education). Ze nam ons mee in een sessie hoe je via hedendaagse kunst gesprekken over AI met leerlingen voert (relaties, veiligheid, schermtijd).
Een tweede sessie ging over oe we AI kunnen gebruiken om het reusachtige aanbod van lesmateriaal vindbaar voor leraren te maken. Dit deden we samen met Remco Boerma. We ontwikkelden een conceptversie van een โ๐ฐ๐ฎ๐๐ฎ๐น๐ผ๐ด๐๐ ๐๐ฎ๐ป ๐ผ๐ฝ๐ฒ๐ป๐ฏ๐ฎ๐ฎ๐ฟ ๐น๐ฒ๐๐บ๐ฎ๐๐ฒ๐ฟ๐ถ๐ฎ๐ฎ๐นโ GPT-model voor leraren. Ook kwamen we met elkaar tot praktische inzichten, nieuwe ideeรซn รฉn veel nieuwsgierigheid naar meer.
Klik op de onderstaande knop voor de verlagen van deze mooie bijeenkomst en de concept lessencatalogus-GPT. Ben je ook bezig met AI in het onderwijs of heb je ideeรซn die je wilt verkennen? Laat het ons weten!