AI-lab

Begin juni dachten we met een enthousiast en divers gezelschap van onderwijs en AI-frisdenkers na over de rol van ๐—”๐—œ ๐—ถ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐˜„๐—ถ๐—ท๐˜€.

Arida Bandringa – onderwijsinnovator en educatief ontwerper op het snijvlak van kunst, wetenschap, technologie en kritisch burgerschap heeft 20 jaar ervaring als docent beeldende vorming en CKV, en zet die kennis nu in bij CASE (Centre for Arts&Sciences Education). Ze nam ons mee in een sessie hoe je via hedendaagse kunst gesprekken over AI met leerlingen voert (relaties, veiligheid, schermtijd).

Een tweede sessie ging over oe we AI kunnen gebruiken om het reusachtige aanbod van lesmateriaal vindbaar voor leraren te maken. Dit deden we samen met Remco Boerma. We ontwikkelden een conceptversie van een โ€˜๐—ฐ๐—ฎ๐˜๐—ฎ๐—น๐—ผ๐—ด๐˜‚๐˜€ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ผ๐—ฝ๐—ฒ๐—ป๐—ฏ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—น๐—ฒ๐˜€๐—บ๐—ฎ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—ถ๐—ฎ๐—ฎ๐—นโ€™ GPT-model voor leraren. Ook kwamen we met elkaar tot praktische inzichten, nieuwe ideeรซn รฉn veel nieuwsgierigheid naar meer.

Klik op de onderstaande knop voor de verlagen van deze mooie bijeenkomst en de concept lessencatalogus-GPT. Ben je ook bezig met AI in het onderwijs of heb je ideeรซn die je wilt verkennen? Laat het ons weten!

 

Verslag en concept lessencatalogus-GPT

Reactie, vraag of suggestie?

Denk mee, doe mee en deel met ons!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Wil je graag onze nieuwsbrief ontvangen?